ΣΕΡΡΕΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Δήμος Σερρών – “Συμμαχία Σερραίων”: «Μεγάλη βάση πελατειακών εξυπηρετήσεων»

Ο Δήμος Σερρών και κύρια η πόλη σε άλλους φαντάζει μουντή, φθαρμένη, χωρίς ταυτότητα, στάσιμη και σε άλλους ότι αλλάζει, βελτιώνεται, ομορφαίνει, ελκύει.

Πρωταγωνιστές αυτής, της «στάσης» ή της «αλλαγής», οι εκάστοτε τοπικοί άρχοντες που  διαμορφώνουν και ορίζουν το μέλλον της.

Αυτό που παρατηρείται την τελευταία δεκαετία είναι η αποστασιοποίηση προσωπικοτήτων (της πολιτικής ή των επιστημών) από τα δημοτικά δρώμενα, με όραμα και σχέδιο για έναν σύγχρονο Δήμο που θα βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων και ταυτόχρονα θα αποτελεί πόλο ευημερίας και ανάπτυξης (Οικονομικής, πολιτιστικής).  Η επικράτηση των μετρίων είναι επακόλουθο της σιωπής των πολλών.

Όποιος θέλει να αλλάξουν τα πράγματα, μέλημα του να προκαλέσει τη σιωπή.

Από την ημέρα που ο θεσμός της τοπικής αυτοδιοίκησης εισήχθη στη χώρα το 1833 (ΒΔ 27.12.1833)  έως σήμερα, διαρκώς ανοίγουν νέοι κύκλοι, νέοι θεσμοί.

Από τον «Καποδίστρια», στον «Κλεισθένη» και τελευταία στον «Καλλικράτη», με στόχο, όπως διατείνονταν οι εμπνευστές τους,  «την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητά».

Ή μήπως όχι;

Μήπως τελικά ο στόχος της κεντρικής εξουσίας από όπου ήταν «εμπνευσμένα» τα «σχέδια» ήταν για μια τοπική αυτοδιοίκηση σε ένα ρόλο ελεγχόμενο και περιορισμένο (με τις εκάστοτε δημοτικές παρατάξεις και κινήσεις υποχείρια;)

Παντού δημοτικές κινήσεις δημιουργούνται, υπάρχουσες επαναπροσδιορίζονται, εκτός  στην πόλη μας.

Στην αυτοαποκαλούμενη «Συμμαχία Σερραίων»,  δεν διαφαίνεται καμία  ισχυρή προοπτική εξέλιξης και ανάδειξης στελεχών που θα μπορούσαν να δώσουν μια προοπτική στο μέλλον του τόπου.

Πρόσωπα  οι περισσότεροι νέοι μεν ηλικιακά και άφθαρτα πολιτικά, με ρίζες «βαριών» ονομάτων του χθες,  αλλά, «ευνουχισμένα», με αδυναμία έκφρασης, όπως αποδείχθηκε στα τρία χρόνια που διακονούν τον τίτλο του «Δημοτικού Συμβούλου», με την μόνη τους δραστηριότητα στα 40+ Δημοτικά συμβούλια είναι το «ΝΑΙ» στην εισήγηση του αρχηγού.

Οι επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές    

Οι επόμενες Δημοτικές Εκλογές θα διεξαχθούν στις 8 Οκτωβρίου του 2023. Νωρίτερα έως στις 31-8-2023 είναι η υποχρέωση των συνδυασμών να δηλώσουν τους υποψηφίους.

Πόσοι υποψήφιοι θα απαιτηθούν;

Ο αριθμός των Δημοτικών Συμβούλων και των συμβούλων της κάθε Δημοτικής κοινότητας πρέπει να είναι το ελάχιστο ίσος με τον αριθμό των εδρών σε Δήμο και Δημοτική Κοινότητα. Επιπλέον το 40% των υποψηφίων να είναι υποχρεωτικά ένα από τα δύο φύλα (Ανδρες-γυναίκες).

Το μέγιστο των υποψηφίων μπορεί να είναι έως το 150% των θέσεων.

Στο Δήμο Σερρών, απαιτείται ένας συνδυασμός να έχει από 35 έως 88 υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους και από 75  έως 200 υποψηφίους για τις δημοτικές  κοινότητες.

Όπως καταλαβαίνει κανείς από τα μεγέθη η «ακινησία» και η «αναβλητικότητα» των πιθανών νέων Δημοτικών κινήσεων ή και των παλιών, δίνει αβαντάζ στην πολιτική επικράτηση της «Συμμαχίας Σερραίων».

Οι λόγοι που ευνοούν τις νυν Δημοτικές Αρχές.

Ο νέος αυτοδιοικητικός εκλογικός νόμος  έγινε σε πλήρη συνεργασία της Κυβέρνησης με την ηγεσία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εξυπηρετεί τα μέγιστα τους νυν Δημάρχους. Αυτοί έχουν την εξουσία, τη δύναμη, το χρόνο, και γιατί όχι το… χρήμα, για να επιτύχουν μια… άνετη επανεκλογή.

Η περίπτωση του Δήμου Σερρών

Ειδικά στο Δήμο Σερρών, όσο περνά ο χρόνος, λιγοστεύουν οι πιθανότητες να βρεθεί αξιόλογος νέος διεκδικητής.

Η «Συμμαχία Σερραίων» έχει την δομή και την υπόσταση με αδιαμφισβήτητο επικεφαλής. Έχει καταφέρει στα τρία χρόνια να «απενεργοποιήσει» την  αξιωματική αντιπολίτευση, προσεγγίζοντας έγκαιρα πιθανούς νέους υποψηφίους.

Έχει την εμπειρία της προηγούμενης εκλογικής αναμέτρησης και είναι σε θέση να διευρύνει στοχευμένα τον συνδυασμό της. Έχει δημιουργήσει ένα ισχυρό σύστημα εξουσίας με μια μεγάλη βάση πελατειακών εξυπηρετήσεων που ευνοήθηκε και από το ελεύθερο σύστημα προσλήψεων ορισμένου χρόνου που επέτρεψε η Κυβέρνηση λόγω της πανδημίας. Έχει πρόδηλη την οικονομική άνεση και  την υποστήριξη των μέσων ενημέρωσης,  εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.

Έχει πλήρη εικόνα του κόστους των εκλογών, ενώ  αφήνουν να εννοηθεί ότι έχουν τη δυνατότητα να ανεβάσουν τον πήχη, σε σημείο που δύσκολα άλλοι θα μπορούσαν να ακολουθήσουν, ακόμη και να τολμήσουν.

Αντιμετωπίζουν… επαγγελματικά τις επόμενες Αυτοδιοικητικές Εκλογές, διενεργώντας ακόμη και δημοσκοπικές έρευνες, εμβαθύνοντας σε ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Την ίδια ώρα κάθε άλλη υποψηφιότητα που θα ήθελε να χαρακτηριστεί  «σοβαρή» πρέπει να μελετήσει πιθανότητες εκλογής, ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων, κόστη λειτουργικά  και επικοινωνίας, παράβολα υποψηφιοτήτων (200€ για υποψήφιο Δήμαρχο,  για υποψήφιο Δημοτικό Σύμβουλο 50€ και 10€ για υποψήφιο στη Δημοτική Κοινότητα), εκτύπωση ψηφοδελτίων, η Συμμαχία Σερραίων θα είναι δεκάδες βήματα μπροστά.

Στο «οπλοστάσιο» και στην υπηρεσία της νυν Δημοτικής Αρχής είναι διαθέσιμα, Νομική Υποστήριξη, Γραφείο Τύπου και επαγγελματίες  για την ψηφιακή επικοινωνία και προβολή του όποιου έργου με media spending, καμπάνιες στα social media, διαφημίσεις, εφημερίδες, ραδιόφωνα, τοπικά sites, τηλεοράσεις, blogs, sms κ.α.

Δυνατότητες υποστήριξης των υποψηφίων συμβούλων αλλά και επίγνωση του κανονισμού GDRP ( Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων) , όρια δαπανών και την τεχνογνωσία για τη νόμιμη διαφυγή.

Η Συμμαχία Σερραίων διατηρεί σήμερα ισχυρή την «αύρα του νικητή». Στους τοπικούς υποψηφίους είναι γνωστό ότι σε Δημοτικές Κοινότητες άνω των 300 κατοίκων  η εκλογή τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον  νικητή των εκλογών.

Σύμφωνα με αυτά, ο εκλογικός νόμος δημιουργεί την αίσθηση πως ίσως να είναι περιττό να σχηματιστεί δημοτική κίνηση που δεν έχει προοπτική νίκης καθώς η επόμενη μέρα των εκλογών θα αποτελεί και την διάλυσή της.

Οι ενδιαφερόμενοι ας έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους, ότι δεν είναι πανάκεια οι επαγγελματικές προεκλογικές τακτικές, καθώς αυτές αντιμετωπίζονται πολλές φορές από την κοινωνία με … απέχθεια σε σχέση με εκείνους που θα επιλέξουν την χωρίς έπαρση «ανθρώπινη» επικοινωνία.

Είναι όλα ενάντια σε έναν νέο διεκδικητή στον Δήμο Σερρών;;;

Η απάντηση μπορεί να προκύψει  αν εξετάσουμε το «πως» και το «πότε» εκλέχθηκε η «Συμμαχία Σερραίων».

Η «Συμμαχία» δεν γεννήθηκε από κάτω από την κοινωνία, αλλά επιβλήθηκε κομματικά και πολιτικά «συν ταυτιζόμενη» με την Νέα Δημοκρατία του 2019, και αυτή όχι στο σύνολο της.

Δεν είναι καθαρά αυτοδιοικητική κίνηση, βασιζόμενη στο «αυτόφωτο» των μελών της, η «λειτουργία» της (όπως έδειξε στα τρία χρόνια που είναι στο τιμόνι του Δήμου Σερρών) βασίζεται στηριζόμενη σε ισχυρούς τοπικούς κομματικούς Κυβερνητικούς παράγοντες, τους οποίους φρόντιζε με  «ευχαριστήρια» και «ύμνους» να επισημαίνει την καίρια συμβολή τους σε κάθε πόρο που εισέρρεε στον Δήμο, σε σημείο που να σχολιάζεται χλευαστικά στην κοινωνία η δική της ικανότητα.

Μπορεί σήμερα να έχει επιβληθεί απαγορευτικό σε νέες ονομαστικές αναφορές, από το φόβο μη τυχόν τους συμπαρασύρει η Κυβερνητική φθορά και πτώση. Η πολιτική της διαδρομή θα είναι εκ προοιμίου κοινή με αυτούς που την επέβαλαν, εκφράζοντας κομματικές συμπεριφορές του παρελθόντος.

Όπως επισημάναμε και πριν η στελεχειακή ανεπάρκεια,  η αδυναμία ανάδειξης νέων στελεχών,   η προσωποκεντρική θεώρησή της, σε συνάρτηση με το ύφος, την  έπαρση και την αναποτελεσματική δημοτική πολιτική έχουν δημιουργήσει ένα πολιτικό κενό.

Κενό που διευρύνεται από την αδρανοποίηση ικανών στελεχών ευρείας αποδοχής, ισχυρών προσωπικοτήτων που συμμετείχαν,  και είχαν  όλη την καλή διάθεση να προσφέρουν στην πόλη.

Πότε έρχεται το νέο;

Σημείο κλειδί στο προεκλογικό τοπίο των επόμενων δημοτικών εκλογών, θα αποτελέσει η πιθανολογούμενη προκήρυξη των εθνικών εκλογών νωρίτερα, μέσα στο 2022.

Η νέα εκπροσώπηση που θα προκύψει στο εθνικό κοινοβούλιο, ως απόρροια του νέου εκλογικού νόμου και της δύναμης των κομμάτων που θα αποτυπωθεί στις κάλπες, θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου, με νέα «πανιά» να σηκώνονται στον ορίζοντα.

Αν όχι οι μεθεπόμενες  Δημοτικές Εκλογές είναι στις 8 Οκτωβρίου του 2028.

Άρθρο του  Νίκου Κουφοτόλη 

Πηγή: anexartitos.gr