Το ζήτημα της έγκαιρης ολοκλήρωσης των εργασιών συντήρησης στην περιαστική οδό της πόλης των Σερρών και την αναβάθμιση αυτής σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, καθώς και της κατασκευής παράπλευρου οδικού δικτύου για την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων θέτει με ερώτησή της προς τη διοίκηση της Π.Κ.Μ. η Καλλιόπη (Κέλυ) Βαλταδώρου, περιφερειακή σύμβουλος της περιφερειακή παράταξη «Πράξεις για τη Μακεδονία».
Ζητάει να υπάρξει αναλυτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών τις «συμφωνηθείσες προδιαγραφές συντήρησης του οδοστρώματος;», αν «υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση του υπολοίπου τμήματος», ποιες ενέργειες έχουν γίνει «προκειμένου να εξασφαλισθούν χρηματοδοτήσεις και να ολοκληρωθεί το έργο», καθώς και αν «υπάρχει πρόβλεψη για την αναβάθμιση της οδού σε κλειστό αυτοκινητόδρομο».
Το κείμενο της ερώτησης:
“Από την 7 η Απριλίου 2024, η περιαστική οδός Σερρών, από το ύψος του Τελωνείου έως και τον κόμβο του Λευκώνα, παραμένει κλειστή λόγω έργων συντήρησης του οδοστρώματος.
Ο δρόμος αυτός αποτελεί τμήμα διευρωπαικού άξονα και του άξονα Προμαχώνας -Σέρρες- Δράμα- Καβάλα και αποτελεί ουσιαστικά την σύνδεση του νομού Σερρών, ως κάθετος άξονας, με τον δρόμο Θεσσαλονίκη – Σέρρες -Προμαχώνας.
Από τότε που έκλεισε η περιαστική οδός, όλα τα οχήματα, τόσο τα ιδιωτικά αλλά και τα βαρέα οχήματα (μεταξύ των οποίων και μεγάλα φορτηγά, οχήματα διεθνών μεταφορών κτλ) διέρχονται μέσω της Δ.Κ. Λευκώνα και στην συνέχεια, κυρίως μέσω μίας εκ των δυο κεντρικότερων οδών της πόλης των Σερρών, ήτοι της οδού Βενιζέλου (ή μέσω της οδού Πολυτεχνείου) κατευθυνόμενα προς Δράμα, αλλά και μέσω της προέκτασης της οδού Μεραρχίας, προς τον Σιδηροδρομικό σταθμό Σερρών.
Είναι, συνεπώς, εύκολα αντιληπτή η τεράστια επιβάρυνση του αστικού ιστού της πόλης των Σερρών αλλά και των πέριξ αυτής περιοχών, καθώς επίσης και η δυσχέρεια που δημιουργείται, είτε στην καθημερινότητα των πολιτών, είτε στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και μάλιστα λίγες ημέρες πριν το Πάσχα (κατάσταση η οποία επιβαρύνεται λόγω και των αυξημένων για την εποχή θερμοκρασιών και συνακόλουθα της αυξημένης οδικής κίνησης προς παραθαλάσσιες περιοχές)
Ερωτάσθε:
- Έχει εξασφαλισθεί ότι πράγματι θα ολοκληρωθούν οι εργασίες εντός του συμφωνηθέντος χρονικού διαστήματος ήτοι έως και την 27η Απριλίου;
Υπάρχουν ρήτρες έγκαιρης παράδοσης του έργου για την ανάδοχο εταιρεία;
- Ποιες είναι οι συμφωνηθείσες προδιαγραφές συντήρησης του οδοστρώματος;
- Θα υπάρξει παράπλευρο οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτηση των παρόδιων χρήσεων και τεχνικά έργα (πχ κάτω διαβάσεων) για την ασφάλιση της επικοινωνίας των εκατέρωθεν του δρόμου περιοχών, όπως είχε προβλεφθεί ;
- Υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση του υπολοίπου τμήματος ή θα δημοπρατήσουμε εκ νέου για τα υπόλοιπα, τμηματικά, αυξάνοντας υπέρογκα το κόστος εκτέλεσης του έργου;
- Από το 2012, όταν και εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το έργο αποκατάστασης του συνόλου του οδοστρώματος της περιαστικής οδού, ποιες ενέργειες έχετε κάνει προκειμένου να εξασφαλισθούν χρηματοδοτήσεις και να ολοκληρωθεί αυτό, έργο το οποίο θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών και θα αναδείξει την γεωπολιτική θέση του Νομού Σερρών συνολικά ή παραμένουμε μόνο σε περιχαρείς εξαγγελίες, εργασίες χωρίς προγραμματισμό και έργα βιτρίνας, προσφερόμενα μόνο για φωτογραφίες, χωρίς μακρόπνοο σχεδιασμό;
- Υπάρχει πρόβλεψη για την αναβάθμιση της οδού σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, σύμφωνα και με την μελέτη που ολοκλήρωσε η Εγνατία Οδός Α.Ε. το 2015; Η μελέτη αυτή προέβλεπε την μετατροπή της ημιτελούς, από το 1997 οδού, σε κλειστό αυτοκινητόδρομο, δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση, ΛΕΑ και διαχωριστική νησίδα. Δεδομένης και της οικονομικής υποβάθμισης της Π.Ε. Σερρών (σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από τους φτωχότερους νομούς της χώρας) και της καθοριστικής συμβολής που θα έχει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος και στην οικονομική ανάπτυξη, πέραν της ασφάλειας των πολιτών, έχετε αναζητήσεις τρόπους χρηματοδότησης του έργου; Αν ναι, υπάρχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης;