Το Δ.Σ. του συλλόγου συλλόγου γονέων του Μουσικού Σχολείου Σερρών, αφουγκραζόμενο τις απόψεις και τα αιτήματα του συνόλου των γονέων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών του σχολείου μας και μετά τη συμμετοχή του σε τηλεδιάσκεψη στις 30-1-2021 που οργάνωσε η Πανελληνία Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων με πολύ μεγάλη συμμετοχή γονέων και μαθητών από όλη την Ελλάδα, διαπίστωσε ότι τα αιτήματα για την ασφαλή επάνοδο στη δια ζώσης εκπαίδευση και η μεγάλη αντίθεση στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας στην εκπαίδευση, ψηφίζοντας νόμους χωρίς διαβούλευση με τους φορείς, εκπρόθεσμα κατατεθειμένες τροπολογίες με άμεση εφαρμογή, μεσούσης της πανδημίας, είναι κοινά.
Στο γνώμονα της διεκδίκησης της ΔΩΡΕΑΝ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ αιτούμαστε συνοπτικά τα εξής:
Α. Ασφαλή επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων
Ζητούμε:
-Μέχρι 15 μαθητές ανά τμήμα
-Μείωση του αριθμού των μετακινούμενων μαθητών στα μέσα μεταφοράς τους και απολύμανση αυτών. Δηλαδή αύξηση των σχολικών λεωφορείων
-Απαγόρευση εισόδου πολιτών στα σχολικά λεωφορεία
-Πρόσληψη επιπλέον προσωπικού για την καθαριότητα και υγιεινή των σχολικών μονάδων
-Συχνά τεστ COVID-19 στους εκπαιδευτικούς και όλους τους μαθητές για την ιχνηλάτηση του ιού.
-Προτεραιότητα στον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών
-Σαφείς και συγκεκριμένες οδηγίες για τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων και για τη διεξαγωγή των μουσικών μαθημάτων
— Δείτε Επίσης — ΣΕΡΡΕΣ – Κορωνοϊός: Πόσα τα κρούσματα σήμερα – Όλες οι περιοχές
Β. Θέματα εκπαίδευσης και εξετάσεων για το τρέχον σχολικό έτος (2020-2021)
Ζητούμε τη μη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων τη φετινή σχολική χρονιά για τους εξής παρακάτω λόγους:
1) Το γεγονός και μόνο ότι τα θέματα επιλέγονται με κλήρωση και είναι διαφορετικά για κάθε σχολείο, ενώ θα μετράει ο τελικός βαθμός της Α΄Λυκείου ποσοστιαία για την εισαγωγή στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα καταργεί αυτομάτως την αρχή της αναλογικότητας και των ίσων ευκαιριών.
2) Το γεγονός ότι οι μαθητές απείχαν από την δια ζώσης εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα και η πρόσβασή τους στη μάθηση δεν ήταν η ίδια για όλους τους μαθητές, αλλά εξαρτιόταν σε μεγάλο βαθμό από τη δυνατότητα πρόσβασής τους στην ηλεκτρονική εκπαίδευση ( υπολογιστές, τάμπλετ, γρήγορο internet κλπ), ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα κάθε οικογένειας. Δεδομένου ότι η δωρεάν δημόσια εκπαίδευση είναι δικαίωμα.
3) Το γεγονός ότι τα πρώτα 2.000 θέματα στην τράπεζα θεμάτων, επί συνόλου περίπου 45.000, αναρτήθηκαν στις 17/12/2020, δηλαδή 3 μήνες και παραπάνω από την έναρξη του σχολικού έτους, μη δίνοντας τη δυνατότητα στους καθηγητές να δουλέψουν με τα παιδιά πάνω στα θέματα αυτά, όλο το προηγούμενο διάστημα.
4)Το γεγονός ότι λόγω των ειδικών συνθηκών εκπαίδευσης, εξαιτίας της πανδημίας, δεν μπορεί να καλυφθεί η ύλη και δεν έχει προβεί το Υπουργείο Παιδείας στη μείωσή της, επομένως υπάρχει κίνδυνος να υπάρχουν θέματα στην Τράπεζα Θεμάτων που δεν τα έχουν διδαχθεί καθόλου οι μαθητές.
5) Το γεγονός ότι σε κάποιες περιοχές της χώρας τα σχολεία ήταν για περισσότερο χρονικό διάστημα κλειστά, ενώ σε άλλες όχι, αλλά ακόμη και στον ίδιο νομό έκλειναν σχολεία νωρίτερα ανάλογα με τα κρούσματα. Συνεπώς δεν κάλυψαν όλα τα σχολεία της χώρας δια ζώσης της ίδιες διδακτικές ώρες και επομένως και αυτό αντιβαίνει στην αρχή της αναλογικότητας και των ίσων ευκαιριών.
Ζητούμε να μην εφαρμοστεί φέτος η αλλαγή στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση διότι θα οδηγήσει στον αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από την συνέχιση των σπουδών τους σε πανεπιστημιακά τμήματα. Οι γονείς αντιδρούμε έντονα στις νομοθετικές αλλαγές οι οποίες επιχειρούνται εν μέσω πανδημίας και με τα σχολεία και τα τμήματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κλειστά, χωρίς να έχει γίνει ανάλογη μείωση της ύλης και σαφής προσδιορισμός αυτής και στα ειδικά μαθήματα (όπως π.χ. το πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα Μουσική Αντίληψη και Γνώση), με δικαίωμα εγγραφής στο μηχανογραφικό μόνο δεκαπέντε σχολών προτίμησης κ.λ.π.
Οι αλλαγές αυτές θεωρούμε πως είναι σε βάρος των παιδιών τα οποία προέρχονται από τα οικονομικά αδύναμα κοινωνικά στρώματα. Διαπνέονται από αποκαλυπτική αντιφατικότητα, καθώς θέτουν ως όριο εισαγωγής σε πολλές σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης την βάση του 10 ενώ την ίδια περίοδο αναγνωρίζονται ως ισότιμα τα πτυχία κολεγίων στα οποία εισάγονται απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που δεν υπόκεινται σε τέτοιου είδους περιορισμό, ούτε αξιολογούνται για την εισαγωγή τους με τη διαδικασία εξετάσεων. Δεν υφίσταται, επομένως, κατ’ ουσίαν θέμα εκπαιδευτικής επάρκειας προκειμένου ένας νέος άνθρωπος σήμερα να συνεχίσει τις σπουδές του αλλά θέμα οικονομικής ευρωστίας.
Επομένως κατ’ επέκταση ζητούμε και την κατάργηση της τροπολογίας που κατατέθηκε τελευταία στιγμή, αργά το βράδυ, στις 17-12-2020 από την Υπουργό Παιδείας και ψηφίστηκε από τους βουλευτές της κυβέρνησης, που αφορά στην αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων και επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με αυτά των Κρατικών Πανεπιστημίων (δικαίωμα εγγραφής στα Επιμελητήρια).
Ζητούμε την άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων με μόνιμους καθηγητές, καθώς υπάρχουν τεράστια κενά κυρίως σε εκπαιδευτικούς μουσικών ειδικοτήτων (υποχρεωτικά μουσικά μαθήματα δεν διδάσκονταν μέχρι πριν μία βδομάδα λόγω έλλειψης καθηγητών).
Ζητούμε την εφαρμογή του νόμου για την πιστοποίηση του επιπέδου σπουδών των αποφοίτων των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. Το χρόνιο αίτημα για εφαρμογή του νόμου για την διενέργεια εξετάσεων για την χορήγηση Πτυχίων Μουσικής Ειδικότητας όπως προβλέπει η παράγραφος 5 του άρθρου 8 του Ν. 2158/1993 (Α΄109) καθώς και το αίτημα για συγγραφή και δωρεάν διανομή εγχειριδίων μελέτης για τα μαθήματα ειδικότητας τα οποία διδάσκονται στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία. Για τα παραπάνω ζητήματα έχει μάλιστα αποφανθεί υπέρ των θέσεων των γονιών ύστερα από σχετική προσφυγή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Πρέβεζας ο Συνήγορος του Πολίτη.
ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΩΤΕΡΩ ΚΑΛΟΥΜΕ
Όλους τους εκλεγμένους της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, βουλευτές, περιφερειακούς συμβούλους, δημοτικούς συμβούλους να πάρουν δημόσια θέση στα μέσα επικοινωνίας, καθώς και στα όργανα που έχουν εκλεγεί για τα ζητήματα που αναφέραμε.