Ο Διευθυντής του 4ου ΕΠΑΛ Σερρών (Εσπερινό) κ. Δ.Αναγνωστίδης με μακροσκελή ανακοίνωση του προσπαθεί να πείσει τους μαθητές του Νυχτερινού Σχολείου Σερρών να επιστρέψουν στα δια ζώσης μαθήματα.
Να σημειώσουμε εδώ πως οι μαθητές απέχουν από τα δια ζώσης μαθήματα εδώ και έναν μηνα (από τις αρχές Φεβρουαρίου) καθώς όπως υποστηρίζουν επειδή στην πλειονότητά τους είναι εργαζόμενοι μεγάλης ηλικίας, φοβούνται πως είναι ευάλωτοι στον κορωνοϊό και επιπλέον ότι επειδή προέρχονται από όλη την Π.Ε. Σερρών τυχόν μόλυνσή τους από τον ιό θα τον διασπείρουν στις οικογένειές τους.
Στην ανακοίνωσή του κάνει λόγο για τα μέτρα που έχει πάρει η Διεύθυνση του Σχολείου ώστε να διεξάγονται τα μαθήματα με όσο τον δυνατόν ασφαλέστερο τρόπο, ενώ δήλωνει αδυναμία στην μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, καθώς δεν υπάρχει το απαραίτητο διδακτικό προσωπικό.
Συγκεκριμένα ο κ. Αναγνωστίδης αναφέρει:
«Η σχολική χρονιά ξεκίνησε με τις ιδιαιτερότητες μιας νέας κανονικότητας. Μέσα στα καινούργια πλαίσια λειτουργίας του σχολείου, προτεραιότητα για την Διεύθυνση του σχολείου ήταν και θα είναι αφενός μεν να πραγματοποιείται απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία αφ’ ετέρου να προστατεύεται η υγεία τόσο των μαθητών και των εκπαιδευτικών, όσο και των οικογενειών τους.
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 14 Σεπτεμβρίου 2020 μέχρι και τις 30 Οκτωβρίου 2020, δοκιμαστήκαμε, προσαρμοστήκαμε και αλλάξαμε συνήθειες ώστε να έχουμε μια ομαλή λειτουργία του σχολείου μέχρι να μπει όλο το σχολείο σε αναστολή λειτουργίας και σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς.
Τα νέα δεδομένα τα οποία μας βοήθησαν το χρονικό διάστημα της δια ζώσης εκπαίδευσης να λειτουργήσουμε ομαλά ήταν:
1. Η χρήση αντισηπτικού στα χέρια πριν την είσοδο των εισερχομένων στο σχολείο,
2. Η θερμομέτρηση πριν την είσοδο των εισερχομένων στο σχολείο,
3. Η καθολική χρήση μάσκας τόσο από τους μαθητές όσο και από τους καθηγητές και στην παρατήρηση – επίπληξη (χωρίς την χρήση τιμωρίας) όσων δεν έκαναν σωστή χρήση της μάσκας
4. Η διατήρηση των προβλεπομένων αποστάσεων ξεκινώντας, από την προσέλευση, κατά την λειτουργία του σχολείου και την αποχώρηση,
5. Η προσαρμογή του εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος διεξαγωγής μαθημάτων και διαλειμμάτων σε δύο ομάδες, για την αποφυγή του συγχρωτισμού των μαθητών,
6. Η χρήση αντισηπτικών καθ’ όλη την λειτουργία του σχολείου,
7. Η ολοκληρωτική ανακαίνιση των WC των μαθητών.
8. Η άμεση καταγραφή των κρουσμάτων σε μαθητές με αποτέλεσμα την άμεση αναστολή λειτουργίας των τμημάτων, σύμφωνα με τις οδηγίες και τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ, κ.ά.
Επίσης, σας ενημερώνω ότι κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής λειτουργίας του σχολείου δηλαδή από τις 2 Νοεμβρίου 2020 έως και τις 29 Ιανουάριου 2021 πραγματοποιήθηκαν ενέργειες για την διασφάλιση της επαναλειτουργίας του σχολείου στην δια ζώσης εκπαίδευση και είναι:
1) Η τοποθέτηση σε όλες τις αίθουσες του διδακτηρίου συσκευών dispenser με αντισηπτικό.
2) Η γενική καθαριότητα και απολύμανση του διδακτηρίου από το βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας με σύμβαση εργασίας ΙΔΟΧ. όπως και ο εθελοντικός ελαιοχρωματισμός σε σημεία που χρειαζόταν
3) Η συντήρηση των ανοιγόμενων κουφωμάτων των αιθουσών διδασκαλίας, για τον επαρκή αερισμό των αιθουσών,
4) Η τοποθέτηση μίας πλέον καθαρίστριας,(υπάρχει ήδη μία που απασχολείται στον καθαρισμό του σχολείου κατά την εσπερινή του λειτουργία) για τον πληρέστερο καθαρισμό και την απολύμανση του διδακτηρίου,
5) Η αίτηση για χορήγηση και χρήση ενδυμασίας εργασίας «ρόμπας» από το βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας του συγκροτήματος, σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ.
Πέρα από τα πρωτόκολλα υγιεινής του ΕΟΔΥ, βάσει των πρωτοκόλλων ασφαλείας του ΕΛΙΝΥΑΕ, πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω εργασίες:
1. Η αλλαγή 60 λαμπτήρων φθορισμού, τοποθέτηση νέων λαμπτήρων τεχνολογίας LED και η αντικατάσταση παλαιών φωτιστικών σωμάτων, ώστε το σχολείο να είναι πιο λειτουργικό, φωτεινό και ασφαλές κατά την εσπερινή βάρδια λειτουργίας του.
2. Η επισκευή του χαλασμένου πεζοδρομίου πέριξ του αύλειου χώρου για την αποφυγή ατυχημάτων στην εσπερινή λειτουργία
3. Η τοποθέτηση αντιολισθητικών ταινιών στις κλίμακες του σχολείου
4. Ο χρωματισμός των ρείθρων των πεζοδρομίων της διασταύρωσης στην είσοδο του σχολείου για την ασφαλέστερη προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών
Στα πλαίσια αναβάθμισης των μέσων και υποδομών του σχολείου έγιναν οι παρακάτω ενέργειες:
1. Η εγκατάσταση δομημένης καλωδίωσης δικτύου σε όλες τις αίθουσες διδασκαλίας, για την ταυτόχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την δια ζώσης, για όσους μαθητές είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν στην οικία τους,
2. Η προμήθεια πρόσθετων ηλεκτρονικών υπολογιστών για την Εξ αποστάσεως εκπαίδευση,
3. Η αντικατάσταση του παλιού τηλεφωνικού κέντρου με νέας τεχνολογίας για την καλύτερη εξυπηρέτηση των μαθητών,
4. Η συντήρηση των φωτοαντιγραφικών του σχολείου για πρόσθετο υλικό προς μελέτη.
5. Η συντήρηση και η καλή λειτουργία της κεντρικής θέρμανσης του διδακτηρίου,
6. Το αίτημα προς το ΚΤΕΑΛ Σερρών για την αλλαγή των αστικών δρομολογίων ώστε να εξυπηρετούνται οι μαθητές του σχολείου.
7. Ο καθαρισμός παράπλευρου αχρησιμοποίητου οικοπέδου στο σχολείο, για το ευχερέστερο parking των αυτοκινήτων τιον μαθητών,
Και πλήθος άλλων δρομολογημένων ενεργειών, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, για την αναβάθμιση της λειτουργίας του σχολείου, όπως:
1) Η τοποθέτηση πλέον προβολέων φωτισμού για τον αύλειο και έξωθεν χώρο του σχολείου,
2) Η σύνδεση του σχολείου με το φυσικό αέριο για την απρόσκοπτη θέρμανση του,
3) Η επανατοποθέτηση ανεμιστήρων οροφής που θα δροσίζουν τις αίθουσες κατά τις ζεστές μέρες,
4) Η τοποθέτηση νέου στεγάστρου στάσης αστικής συγκοινωνίας,
5) Η διευθέτηση της λειτουργίας των φωτεινών σηματοδοτών στην είσοδο του σχολείου.
6) Η δημιουργία άτυπου πεζοδρομίου για την ασφαλή πεζή προσέλευση – αποχώρηση των μαθητών,
7) Η τοποθέτηση αυτόματης λειτουργίας σηματοδοτών διέλευσης μαθητών στην παρακείμενη Εθνική Οδό. 8) Η τοποθέτηση σχολικού φύλακα.
9) Η ασφαλτόστρωση του αύλειου χώρου,
10) Η διαγράμμιση του χώρου parking του σχολείου και ο καθορισμός θέσεων ΑμεΑ,
11) Η συγκέντρωση των γραφείων του σχολείου σε εγγύτερους χώρους για την καλύτερη λειτουργία της Γραμματείας και της Διεύθυνσης,
12) Η διευθέτηση της κυκλοφορίας της παρόδου για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών,
13) 0 καθαρισμός παρακείμενου οικοπέδου και η επιμέλεια της κατεστραμμένης περίφραξης του, για τον ευπρεπισμό του χώρου πέριξ του σχολείου,
14) Η τοποθέτηση ηλεκτρονικών υπολογιστών και βιντεοπροβολέων σε πέντε (5) αίθουσες διδασκαλίας,
15) Η τοποθέτηση «ζέβρας» ή φώτα «μάτια της γάτας» στον παράδρομο της Εθνικής οδού κ.ά..
Επίσης από την 1 Φεβρουάριου 2021.έχουν πραγματοποιηθεί τα κάτωθι:
• Υπάρχει καθημερινή επικοινωνία και διαβούλευση με τους εκπροσώπους των μαθητών για την λήξη της παρεμπόδισης στην είσοδο των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού και επιστροφή στην δια ζώσης εκπαίδευση.
• Συχνές συνεδριάσεις του συλλόγου Διδασκόντων για την διευθέτηση των προβλημάτων για την μετάβαση στην δια ζώσης εκπαίδευση όπως ορίζει η πολιτεία και τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ,
• Σύγκληση του Σχολικού Συμβουλίου Κοινότητας με την συμμετοχή του Διευθυντή της ΔΔΕ Σερρών, τον Αντιδήμαρχο Εντεταλμένο για θέματα Παιδείας, τον Εκπρόσωπο του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και τους εκπροσώπους των μαθητών του σχολείου, ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα του σχολείου, να αμβλυνθούν οι αντιθέσεις και να πειστούν οι μαθητές ότι είναι προς το συμφέρον τους η επαναλειτουργία του σχολείου στην δια ζώσης εκπαίδευση.
Οι μαθητές που παρεμποδίζουν την είσοδο στο διδακτήριο, να σκεφτούν:
Α) Τους συμμαθητές τους, οι οποίοι θα συμμετάσχουν την φετινή σχολική χρονιά στις Πανελλαδικές εξετάσεις και να συνδράμουν με την επαναλειτουργία της δια ζώσης εκπαίδευσης, στην επιτυχία τους σε αυτές
Β) Να λάβουν σοβαρά υπόψη ότι από τις 8:00 μέχρι και τις 14:00, στον ίδιο χώρο του διδακτηρίου, λειτουργεί το Ιο ΕΠΑΛ Σερρών, με Πεντακόσιους (500) μαθητές χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα κατά την δια ζώσης λειτουργία του. όλο αυτό το χρονικό διάστημα από την 1η Φεβρουάριου μέχρι και σήμερα ανελλιπώς
Γ) Τον πολύ χαμηλό αριθμό καθημερινών κρουσμάτων στην Περιφερειακή Ενότητα Σερρών
Δ) Την συνεχή επαγρύπνηση της Διεύθυνσης του σχολείου για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία του σχολείου σύμφωνα με τα πρωτόκολλα του ΕΛ1ΝΥΑΕ και του ΕΟΔΥ
Ε) Την διαρκή και σχετική επιμόρφωση της Διεύθυνσης και του εκπαιδευτικού προσωπικού στην διαχειριστή κρίσεων και στην παροχή πρώτων βοηθειών με την συνδρομή των εκπαιδευτικών της ειδικότητας των Νοσηλευτούν, που λειτουργεί στο σχολείο μας.
ΣΤ) Το ανοικτό πνεύμα για αγαστή συνεργασία της Διεύθυνσης και του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου με τους μαθητές για την διευθέτηση οποιουδήποτε προβλήματος ώστε οι μαθητές να προσέρχονται στα δια ζώσης μαθήματα, νιώθοντας ασφάλεια και έχοντας διώξει κάθε είδους φόβο και ενδοιασμό και εν κατακλείδι, όλοι οι μαθητές να αναλογιστούν ότι φοιτούν στην Επαγγελματική Τεχνική Εκπαίδευση για την οποία η παρακολούθηση των δια ζώσης εργαστηριακών μαθημάτων είναι «εκ των ων ουκ άνευ» και το χρονικό διάστημα της Εξ αποστάσεως εκπαιδεύσεως έχει ανοίξει μεν νέες προοπτικές με τα εικονικά εργαστήρια, αλλά πάντα είναι προ απαιτούμενα για την εξασφάλιση της γνώσης και τα πραγματικά εργαστήρια.
Δυστυχώς:
1. Δεν δύναται η δυνατότητα μεγέθυνσης ορισμένων εκ των αιθουσών διδασκαλίας για την διατήρηση μεγαλύτερων αποστάσεων μεταξύ των μαθητών,
2. Η αλλαγή της ώρας προσέλευσης και αποχώρησης από το σχολείο.
3. Η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα/τάξη, με τον διαμοιρασμό των μαθητών ενός τμήματος σε δύο τμήματα και η ταυτόχρονη διδασκαλία τους, γιατί απαιτεί επιπλέον διδακτικό προσωπικό, αλλά δίνεται η δυνατότητα του διαμοιρασμού ενός τμήματος σε δύο και η ταυτόχρονη διδασκαλία τους εφόσον οι διδάσκοντες του τμήματος είναι δύο (κάθε εκπαιδευτικός διδάσκει στο μισό αριθμό μαθητών του τμήματος).
Αγαπητοί μαθητές του 4ου ΕΠΑΑ Εσπερινού Σερρών, λαμβάνοντας υπόψη τα προαναφερθέντα θα πρέπει με γνώμονα πάντα την ατομική ευθύνη και προστασία να επανέλθετε στις σχολικές τάξεις, για να συνεχιστεί απρόσκοπτα η μαθησιακή διαδικασία της δια ζώσης εκπαίδευσης, που με την κοινή παραδοχή όλων των εμπλεκομένων στην’ εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη.»
Πηγή: anexartitos.gr