Το 2012 ανακοινώθηκε από την εταιρεία Facebook ότι ήρθε στην κατοχή της ένα app, που έχει τρελάνει εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο, έναντι 1 δις. δολαρίων. Πρόκειται για το Instagram.
Η εταιρεία ξεκίνησε το 2010 από δύο φίλους, απόφοιτους του Πανεπιστημίου του Stanford, τον Κέβιν Σίστρομ και τον Μάικ Κρίγκερ.
Σχεδίασαν μία εφαρμογή για το iPhone, την ανέβασαν στο Apple Store και πλέον είναι στο κλαμπ των πλουσίων… Η εταιρεία δεν είχε έσοδα καθόλου, καθόλου κέρδη και 13 υπαλλήλους…. Γιατί το Facebook θέλησε να αγοράσει κάτι τέτοιο; Ποιος ήταν πιο τρελός; Η απάντηση είναι «είχε προοπτικές».
Ουσιαστικά, με το Instagram μπορεί ο χρήστης ο «ανεβάζει» φωτογραφίες και να τις επεξεργάζεται και να βγάζει τον καλλιτέχνη που έχει μέσα του…. Αυτό θεωρήθηκε «χρυσός» από τους ειδικούς και έτσι οι δύο φίλοι επιβραβεύτηκαν για την ιδέα τους.
Επειδή τίποτα δεν τυχαίο και επειδή για όλα υπάρχει η κατάλληλη ώρα, εποχή αξίζει να δούμε την ιστορία τους.
Όλα ξεκίνησαν όταν ο Κέβιν και ο Μαικ μετά από διάφορα τέτοιου είδους έργα αποφάσισαν να επικεντρωθούν στη φωτογραφία. Ήθελαν, όμως, χρηματοδότηση για την περαιτέρω ανάπτυξη της ιδέας. Το 5 Σεπτέμβριο του 2010, ο Κέβιν κατάφερε να συγκεντρώσει από venture capital εταιρείες περίπου 500.000 δολάρια – τις Andreessen Horowitz και Ventures Baseline. Ουσιαστικά, μπήκαν τα θεμέλια για την έναρξη του Instagram.
Τον Οκτώβριο του 2010, η πρώτη έκδοση της εφαρμογής Instagram κυκλοφόρησε στο App Store. Αρχικά είχε μόνο 80 εγγεγραμμένους χρήστες. Από τότε, η νέα εταιρεία δεν έχει σταματήσει να μεγαλώνει. Μόλις δύο μήνες αργότερα, τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, ο αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών έφτασε το 1 εκατ. ευρώ. Μετά από δύο μήνες, ο αριθμός των χρηστών διπλασιάστηκε και τελικά περίπου 314 εκατομμύρια μέλη μοιράζονταν εικόνες καθημερινά.
Τον Φεβρουάριο του 2011 υπήρχαν πολλοί επενδυτές, οι οποίοι ήθελαν να τοποθετήσουν χρήματα και έτσι το Instagram έλαβε ένα δεύτερο γύρο χρηματοδότησης. Μπήκαν επενδυτές με συνολικά 7 εκατομμύρια δολάρια, όπως ο Jack Dorsey ( ένας από τους ιδρυτές του Twitter ), η Benchmark Capital και άλλοι. Το «φρέσκο» χρήμα έδωσε μια άλλη ώθηση στην ανάπτυξη της επιχείρησης. Μέχρι τον Ιούλιο του 2011, οι εγγεγραμμένοι χρήστες τριπλασιάστηκαν και έφτασε τα 6 εκατομμύρια!
Μέχρι τον Αύγουστο του 2011, το Facebook είχε ήδη εντοπίσει το Instagram και προσπάθησε να το αγοράσει, αλλά ανεπιτυχώς. Τον Ιανουάριο του 2012, είχε ήδη 15 εκατομμύρια χρήστες από όλο τον κόσμο. Μάλιστα, τον Απρίλιο του 2012, η εταιρεία κυκλοφόρησε και στο Android. Σε λίγους μήνες, η εταιρεία Sequoia Capital αγόρασε ένα μερίδιο για 50 εκατομμύρια.
Το Facebook, τότε, συνειδητοποίησε ότι έπρεπε να το αγοράσει. Πρόσφερε το εκπληκτικό τους 1 δισ. δολαρίων για την εταιρεία. Έτσι, οι δύο ιδρυτές βρέθηκαν πολυεκατομμυριούχοι σε δύο χρόνια.
Πηγή: newmoney.gr