Κι όμως οι ανεμβολίαστοι αναδεικνύονται σε μια νέα φυλή καταναλωτών με τελείως διαφορετικές συνήθειες από τους εμβολιασμένους όχι μόνο σε επίπεδο συμπεριφοράς αλλά και αγορών.
Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από νέα έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας είναι ότι οι ανεμβολίαστοι είναι …ατρόμητοι.
Κοντά 7 στους 10 (ποσοστό 66%) δήλωσε πως είναι ασφαλές να κυκλοφορεί έξω όπως και πριν, εν αντιθέσει με 1 στους 4 εμβολιασμένους (ποσοστό 23%) που ασπάζεται κάτι τέτοιο.
Εν μέρει λογικό από τη στιγμή που σημαντικό ποσοστό ανεμβολίαστων δεν πιστεύει ότι υπάρχει πανδημία. Αντιθέτως πιστεύει ότι το εμβόλιο προκαλεί μεγαλύτερα προβλήματα και για τον λόγο αυτό αρνείται να εμβολιαστεί.
Ποιες οι διαφορές στο καλάθι
Ακόμη πιο ενδιαφέρον έχει να δούμε τις ποιοτικές διαφορές μεταξύ ανεμβολίαστων και εμβολιασμένων σε σχέση με το καλάθι. Οκτώ στους 10 ανεμβολίαστους δηλώνει πως προτιμά ελληνικά προϊόντα -στους εμβολιασμένους το ποσοστό αυτό είναι στο 70%.
Την ίδια στιγμή μόλις το 17% αποφεύγει να αγοράζει χύμα προϊόντα και προτιμά τα συσκευασμένα -το ποσοστό αυτό είναι διπλάσιο στους εμβολιασμένους- ενώ μόλις το 13%, από 33% που είναι στους εμβολιασμένους, απολυμαίνει τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ πριν τα βάλει στο σπίτι του.
— ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ — Κορωνοϊός – Ξεκινούν οι εμβολιασμοί έξω από εκκλησίες
Όσο για το αν επιλέγει το φυσικό δίκτυο ή το ηλεκτρονικό κατάστημα των σούπερ μάρκετ, μόνο το 6% των ανεμβολίαστων -στους εμβολιασμένους είναι 14%- προτιμά να αγοράζει εξ αποστάσεως τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ.
Με απλά λόγια από αυτές τις απαντήσεις εξάγονται τα εξής συμπεράσματα. Οι ανεμβολίαστοι εμφανίζονται να είναι λιγότερο δεκτικοί στην τεχνολογία και να στηρίζουν περισσότερο τα τοπικά προϊόντα, καταναλώνουν λιγότερα απολυμαντικά – αντισηπτικά και προτιμούν τα χύμα προϊόντα έναντι των συσκευασμένων.
Και τα παράδοξα
Την ίδια στιγμή ενώ κανείς θα περίμενε οι μη εμβολιασμένοι που πιστεύουν σε ποσοστό 66% ότι είναι ασφαλές να κυκλοφορούν έξω όπως και πριν, 1 στους 2 θεωρεί υπερβολικά αυστηρά τα μέτρα προστασίας στα σούπερ μάρκετ και μόλις 8% θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα με την επιστροφή στην κανονικότητα, δεν ασπάζονται τα ίδια δικαιώματα για τους άλλους.
Ποσοστό 14% των μη εμβολιασμένων θέλει το προσωπικού του καταστήματος που επισκέπτεται για να κάνει τις αγορές του να είναι εμβολιασμένο, ενώ υπερδιπλάσιο είναι το ποσοστό -φθάνει το 44%- όσων μη εμβολιασμένων επιθυμεί το προσωπικό του καταστήματος που επισκέπτεται να έχει κάνει self test.
Πηγή: capital.gr – Αλεξάνδρας Γκίτση