Uncategorized

Κ. Καραμανλής: «Φιλόδοξο αλλά εφικτό το πρόγραμμα μας για την ηλεκτροκίνηση»

Στους βασικούς άξονες του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση και στα κίνητρα που θα δώσει η κυβέρνηση για τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στη Βουλή κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας: «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης».

Ο υπουργός παρουσίασε αναλυτικά τους τέσσερις άξονες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου η ηλεκτροκίνηση να γίνει δυνατή στην πράξη. Αναφέρθηκε στο φιλόδοξο, αλλά εφικτό, στόχο σε 10 χρόνια από σήμερα, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά. Και υπογράμμισε ότι το σχέδιο της Κυβέρνησης δίνει σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων, και για τα αυτοκίνητα και για τα δίκυκλα.

Κίνητρα για φθηνότερα σύγχρονης τεχνολογίας μεταχειρισμένα ΙΧ.
Στο σημείο αυτό συνέδεσε το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση με τη διάταξη για την εισαγωγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

«Κινητροδοτούμε πλέον αυτά τα οχήματα που είναι σύγχρονης τεχνολογίας, παρέχοντας χαμηλά τέλη ταξινόμησης. Δίνουμε επιτέλους ένα τέλος σε αυτό που γίνονταν εδώ και καιρό, όπου όσο πιο παλιό ήταν ένα αυτοκίνητο, τόσο πιο φθηνά εισάγονταν!» σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι κίνητρα θα δοθούν και για τα ταξί, τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.

Και πρόσθεσε ότι στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα, ενώ τους επόμενους μήνες, έως τον Οκτώβριο, θα κυκλοφορήσουν δοκιμαστικά δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας.

«Το 2030 θα φτάσουμε στα 25.000 σημεία φόρτισης»
Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση αφορά στις υποδομές για εύκολη φόρτιση.

Δημοσίως προσβάσιμες υποδομές φόρτισης θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους.

Εφέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τα 2.000, το 2025 τα 12.000 και το 2030 θα φτάσουμε στους 25.000 φορτιστές.

Ο κ. Καραμανλής ανέφερε επίσης ότι το Υπουργείο προετοιμάζεται σήμερα και για την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων.

Σε πραγματικό χρόνο ο χρήστης θα ξέρει που υπάρχουν ελεύθερα σημεία φόρτισης
Τρίτος άξονας του σχεδίου Υποδομών και Μεταφορών είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, μέσω του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς.

Το Μητρώο θα παρέχει σε πραγματικό χρόνο στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, αν είναι ελεύθερα ή κατειλημμένα, την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.

Ολοκληρώνεται το πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς
Ο τέταρτος άξονας αφορά στην προετοιμασία των Μεταφορών για τη νέα εποχή.

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

Επίσης, διαμορφώνεται το κατάλληλο πλαίσιο για την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου.