Αυστηροποίηση των ποινών και μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας είναι οι κανόνες που εξετάζονται στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) που αναμένεται να αλλάξει μετά από 17 ολόκληρα χρόνια.
Ο νέος Κ.Ο.Κ. πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση τον προσεχή Σεπτέμβριο, καθώς η οδική ασφάλεια βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, στον νέο Κώδικα υιοθετείται μια νέα πολιτική ποινών, επικεντρωμένη στην οδική ασφάλεια, με στόχο οι ποινές να είναι εφαρμόσιμες, δίκαιες και να αντιστοιχούν στη σοβαρότητα και την επικινδυνότητα της εκάστοτε παράβασης.
Οι ποινές αναμένεται να κατηγοριοποιηθούν και να αυστηροποιηθούν ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης (πχ: κινητό τηλέφωνο, κράνος, ζώνη κ.α.) και θα αφορούν τον οδηγό και όχι το όχημα.
Για παράδειγμα, σε περίπτωση που η παράβαση αφορά το ίδιο το όχημα -όπως για παράδειγμα η στάθμευση σε θέση ΑμεΑ, θα πρέπει, για να παραλάβει τις πινακίδες ο οδηγός, να παραδώσει την άδειά του.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, η Ελλάδα εξάλλου βρίσκεται στην τέταρτη χειρότερη θέση της Ευρώπης όσον αφορά στα τροχαία δυστυχήματα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός που οι άνθρωποι που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία το 2023 στη χώρα μας ανήλθαν σε περίπου 650.
Πηγή: cnn.gr