ΕΛΛΑΔΑ

E-shops: Μια λύση επωφελής για επαγγελματίες και καταναλωτές

Το εμπόριο, ως γνωστόν, διέπεται από τον κανόνα «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο». Ακόμα και αν αυτό δεν ισχύει πάντοτε, ωστόσο δείχνει την επιθυμία και την τάση των εμπόρων να προστρέξουν και να ικανοποιήσουν κάθε επιθυμία των πελατών, όσο παράξενη ή δυσεφάρμοστη κι αν φαίνεται αυτή.

Όπως και κάθε τι άλλο στο εμπόριο, έτσι και η διαδικτυακή του μορφή, το ηλεκτρονικό εμπόριο που διεξάγεται μέσω των e-shops, έχει τη βάση του στη διευκόλυνση του πελάτη, ο οποίος δεν είναι πια υποχρεωμένος να πηγαίνει στα φυσικά καταστήματα για να κάνει τις αγορές του, αφού μπορεί πια να ψωνίζει στην οθόνη του υπολογιστή του, από την άνεση του σπιτιού του. Οι ιστοσελίδες μάλιστα των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι τόσο προσεγμένες και αναλυτικές, ώστε ο χρήστης/πελάτης αποκτά όσο το δυνατόν πιο διεξοδική γνώμη για τα προϊόντα που βλέπει στον υπολογιστή του, σχεδόν σαν να τα έβλεπε από κοντά.

Μαζί όμως με τον πελάτη, από την εξέλιξη του εμπορίου στην ψηφιακή του μορφή τελικά επωφελήθηκε και ο έμπορος. Αφενός, ένα μεγάλο μερίδιο του καταναλωτικού κοινού, κυρίως νέοι σε ηλικία άνθρωποι, στράφηκε στη νέα μέθοδο αγορών και εμπλούτισε το πελατολόγιο των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Αφετέρου, οι επιχειρηματίες της ψηφιακής εποχής εξοικονομούν αρκετά χρήματα επειδή δεν έχουν να καλύψουν τη μισθοδοσία και τα ενοίκια φυσικών καταστημάτων, κι αυτό τους επιτρέπει να διαθέτουν τα προϊόντα σε πολύ χαμηλότερες τιμές. Ως εκ τούτου, μπορούμε να πούμε η κατασκευή eshop και τα ηλεκτρονικά καταστήματα λειτουργούν με όρους «win – win» και για τις δύο πλευρές της εμπορικής πράξης, κάτι που τους εξασφαλίζει ένα ευνοϊκό μέλλον με πολύ καλές προοπτικές.

Καθώς όμως ο ανταγωνισμός είναι σκληρός, τόσο στον χώρο του Διαδικτύου όσο και έξω από αυτόν, εκείνο που πρέπει να έχουν κατά νου οι ψηφιακοί επιχειρηματίες είναι να δουλέψουν πάνω στα συγκριτικά πλεονεκτήματα που εξ ορισμού διαθέτουν τα e-shops, που είναι οι χαμηλές τιμές, η ταχύτητα στην παράδοση, η άμεση ανανέωση και διαθεσιμότητα των νέων προϊόντων, καθώς και η άμεση αντικατάσταση όποιου προϊόντος δεν είναι αρεστό στον πελάτη.

Επίσης, κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα οφείλει να διαφημίζεται αποτελεσματικά στο Διαδίκτυο και να προβάλλει διαρκώς τα νέα προϊόντα του. Η διαφήμιση μπορεί να γίνει είτε με τον παραδοσιακό τρόπο, χρησιμοποιώντας δηλαδή τηλεόραση, ραδιόφωνο και τον έντυπο Τύπο, είτε μέσω Διαδικτύου, που ούτως ή άλλως αποτελεί και τον φορέα μέσω του οποίου γίνονται οι ηλεκτρονικές συναλλαγές. Η διαφήμιση στο Διαδίκτυο, μάλιστα, έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να είναι εξατομικευμένη, να προσιδιάζει δηλαδή στο προφίλ τού εκάστοτε χρήστη.

Εξάλλου, κάθε ιστοσελίδα του ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να αποκτήσει προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού χάρη στις υπηρεσίες SEO (search engine optimization), οι οποίες βελτιώνουν τους χρόνους εμφάνισης των ιστοσελίδων και τους δίνουν προτεραιότητα έναντι των άλλων. Η χρήση των κοινωνικών δικτύων πχ instagram, facebook  ως πλατφόρμας διαφήμισης και προβολής των προϊόντων ενός ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ένας ακόμη τρόπος να γίνει γνωστό το όνομα μιας επιχείρησης ηλεκτρονικού εμπορίου. Η μεγάλη επιδραστικότητα και η απήχηση που έχουν τα social media στο Διαδίκτυο αποτελούν τα μεγάλα όπλα χάρη στα οποία τα ηλεκτρονικά καταστήματα γίνονται όλο και πιο γνωστά και εξυπηρετούν όλο και περισσότερους καταναλωτές.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για κατασκευή και προώθηση ιστοσελίδων από τη Netplanet που ασχολείται στο χώρο του internet και του ψηφιακού marketing  από το 2000 !!