Τα 100 θα φτάσουν την προσεχή Δευτέρα τα καταστήματα των ΕΛΤΑ που θα έχουν κατεβάσει ρολά από τις 10 έως τις 24 Ιουλίου 2023. Η διοίκηση των Ελληνικών Ταυχρομείων με ισάριθμες αποφάσεις, τις οποίες ανάρτησε στη «Διαύγεια», ανακοίνωσε το κλείσιμο άλλων 35 καταστημάτων στις 24 Ιουλίου.
Υπενθυμίζεται ότι από τις 10 Ιουλίου ρολά κατέβασαν 25 ταχυδρομικά καταστήματα, ενώ ακολούθησαν άλλα 40 που έκλεισαν τη Δευτέρα 17 Ιουλίου. Την προσεχή Δευτέρα θα αναστείλουν τη συναλλακτική τους δραστηριότητα ακόμα 35 καταστήματα, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό στα 100, από το σύνολο των 620 καταστημάτων που αποτελούσαν το δίκτυο των ΕΛΤΑ πριν την εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης. Τα φυσικά σημεία παρουσίας των ΕΛΤΑ συμπεριλαμβανομένων και των πρακτορείων έφταναν τα 1.150.
Από το λουκέτο μάλιστα δε γλύτωσαν ούτε τα καταστήματα της Προεδρίας της Δημοκρατίας και της Βουλής, ενώ εκτός των δεκάδων καταστημάτων στην περιφέρεια, εξακολουθούν να κλείνουν και νέα εντός της Αττικής. Χαρακτηριστικό είναι ότι κλείνει το κατάστημα του Ταύρου, ενώ ρολά κατεβάζουν και τα καταστήματα της Πεντέλης και της Λαχαναγοράς Ρέντη.
Αναλυτικά τα καταστήματα που θα κλείσουν από τις 24 Ιουλίου είναι:
- Ταχυδρομικό Καταστημα Βουλής
- Αμπελώνα Λάρισας
- Αγριάς Μαγνησίας
- Αγνάντων Άρτας
- Αγίας Παρασκευής Λέσβου
- Αγίου Νικολάου Χαλκιδικής
- Φουρνάς Ευρυτανίας
- Φοίνικα Θεσσαλονίκης
- Ταύρου
- Σταδίου Αρκαδίας
- Πύργου Σάμου
- Πρώτης Σερρών
- Κατάστημα Προεδρίας Δημοκρατίας
- Πέτρας Λέσβου
- Πεντέλης
- Παραλίας Καλαμάτας
- Νέου Σταδίου Ηρακλείου
- Νέας Αγχιάλου Μαγνησίας
- Μουσθένης Καβάλας
- Ματαράγκας Αιτωλοακαρνανίας
- Μαλεσίνας Φθιώτιδας
- Μακροχωρίου Καστοριάς
- Μακρακώμης Φθιώτιδας
- Λαχαναγοράς Ρέντη
- Κρύας Βρύσης Πέλλας
- Κοπανού Ημαθίας
- Κομποτίου Άρτας
- Κατούνας Αιτωλοακαρνανίας
- Καλυβών Χανίων
- Θεσπρωτικού Πρέβεζας
- Ευρωπού Κιλκίς
- Επισκοπής Ρεθύμνου
- Δοξάτου Δράμας
- Διαβολιτσίου Μεσσηνίας
- Γενισέας Ξάνθης
Βροχή οι κοινοβουλευτικές ερωτήσεις για το κλείσιμο των καταστημάτων
Στο μεταξύ με ρυθμό …πολυβόλου κατατίθενται από τους βουλευτές σχεδόν όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης οι ερωτήσεις που αφορούν το κύμα αναστολής λειτουργίας καταστημάτων των ΕΛΤΑ από άκρη σε άκρη της Ελλάδας.
Ο νέος υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έως τις εκλογές δήμαρχος Τρικκαίων, αλλά και πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Δημητρης Παπαστεργίου, αν και κάθεται για πρώτη φορά σε υπουργική καρέκλα, αποτελεί ήδη ίσως τον …δημοφιλέστερο υπουργό της διαδικασίας κοινοβουλευτικού ελέγχου έχοντας ήδη δεχτεί πάνω από δέκα ερωτήσεις για το ίδιο ζήτημα σε διάστημα ελάχιστων ημερών.
Σε ερώτηση που κατέθεσαν 25 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν λόγο «κακοδιαχείριση των ΕΛΤΑ», η οποία έφερε λουκέτα σε όλη την Ελλάδα. Υπογραμμίζουν πως μετά τα νέα λουκέτα σε καταστήματα των ΕΛΤΑ, μεγάλοι δήμοι της Αττικής μένουν χωρίς φυσικές ταχυδρομικές υπηρεσίες με χαρακτηριστική την περίπτωση της Ανατολικής Αττικής όπου κλείνουν ταχυδρομικές δομές σε Βάρκιζα, Παιανία και Καλύβια Θορικού, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων στις τοπικές κοινωνίες και στους Δήμους. Το ίδιο συμβαίνει στην Αχαΐα, την Ηλεία, την Αρκαδία, την Αιτωλοακαρνανία, την Κέρκυρα και τα Ιόνια νησιά, τη Μαγνησία και αλλού.
«Η εικόνα μιας παρατεταμένης – υπό διάλυση- εταιρείας με τα εθνικά χαρακτηριστικά των ΕΛΤΑ αποτελεί ένα ουσιαστικό πλήγμα για τη χώρα», επισημαίνουν στο κείμενο της ερώτησης. Εξηγούν ότι τα ΕΛΤΑ βάσει σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο (2013) έχουν καταστεί φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας ως το τέλος του 2028, κάτι που πλέον καταστρατηγείται και τυπικά, ενώ παράλληλα βάσει του Ν.4053/2012 όσο και από το καταστατικό του Οργανισμού υφίσταται ως υποχρεωτική αποστολή τους, η «παροχή καθολικών και προσβάσιμων υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα».
«Ακριβώς για αυτό αποζημιώνονται από το ελληνικό Δημόσιο, ενώ πρόσφατα (9.5.2023) έλαβαν και προκαταβολή επιπλέον 15 εκατομμυρίων ευρώ». Οι βουλευτές υπενθυμίζουν μάλιστα ότι το 2020 διατέθηκαν 280 εκατομμύρια ευρώ από χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων πολιτών για τη διάσωση των ΕΛΤΑ, «χρήματα που εξανεμίστηκαν χωρίς να επιτευχθεί ο στόχος της διάσωσής τους».
Περιγράφουν επίσης πως αντί για διάσωση, τα ΕΛΤΑ διακρίνονται πλέον για τις υποστελεχωμένες υπηρεσίες και τις εγκαταλελειμμένες δομές «με την αλληλογραφία να διαμοιράζεται από τις κοινότητες και τα καφενεία των χωριών και κορωνίδα το ψηφιακό φιάσκο της κυβερνο-επίθεσης, τον Μάρτιο του 2022 που προκάλεσε πρωτοφανή αναστάτωση στις υπηρεσίες των Ταχυδρομείων».
Η ερώτηση αναφέρεται και στο προσωπικό των Ελληνικών Ταχυδρομείων, το οποίο το 2019 αποτελούνταν από περίπου 8.700 άτομα, ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τους 4.600, εκ των οποίων οι 3.230 είναι μόνιμοι και οι υπόλοιποι «ενοικιαζόμενοι» δηλαδή, απασχολούμενοι μηνιαίων συμβάσεων έργου με τον κατώτατο μισθό παρότι απασχολούνται στην εταιρεία για πολλά χρόνια υπερβαίνοντας ακόμα και τα 10 έτη.
Ξεχωριστή ερώτηση για το κλείσιμο των ΕΛΤΑ στην Καισαριανή και τον Ταύρο κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, Ραλλία Χρηστίδου και Θεανώ Φωτίου, στην οποία επισημαίνουν ότι τα ΕΛΤΑ είναι ο Φορέας Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας και έχει αναλάβει την υποχρέωση παροχής υπηρεσιών ταχυδρομείου για το σύνολο της χώρας μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2028. Οι ερωτώντες βουλευτές ζητούν να μάθουν μεταξύ άλλων πώς θα γίνεται η εξυπηρέτηση ηλικιωμένων πολιτών και ατόμων με δυσκολίες μετακίνησης, στους δήμους Καισαριανής και Ταύρου, αν τα εν λόγω καταστήματα κλείσουν, με δεδομένο ότι τα ΕΛΤΑ αποτελούν επί δεκαετίες σταθερό σημείο συναλλαγής των πολιτών και πως διασφαλίζεται η υποχρέωση της Πολιτείας να εξασφαλίζει σε όλους τους πολίτες την ισότιμη πρόσβαση στις διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες.
Αντίστοιχες ερωτήσεις έχουν υποβάλει βουλευτες του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής και του ΚΚΕ για σειρά άλλων καταστημάτων μεταξύ των οποίων της Νέας Ιωνίας Βόλου, η οποία σύμφωνα με την απογραφή του 2021, έχει συνολικό πληθυσμό 31.884 κατοίκους, της Κρύας Βρύσης Πέλλας, του Θεσπρωτικού Πρέβεζας, των καταστημάτων της Αχαίας, κλπ.
Πηγή: ethnos.gr