ΣΕΡΡΕΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Σέρρες: Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αμφίπολης – Δράμας

Την αναβάθμιση μέσω ΣΔΙΤ της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ. ανήγγειλε ο ειδικός Σύμβουλος στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, Ιωάννης Χατζόπουλος.

Συγκεκριμένα:

«Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χλμ.
Α. Τμήμα Παλαιοκόμη – Μαυρολεύκη
Το συνολικό μήκος θα είναι 30χλμ.
Η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας περίπου 13,5Χλμ και θα κατσκευαστούν 16,5χλμ νέων τμημάτων, παρακάμπτοντας τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτη.
Συνοπτικά, τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν:
• Αναβάθμιση κύριας αρτηρίας, εφαρμόζοντας την διατομή β4ν*σ (22μ πλάτος , νησίδα διαχωρισμού, και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά διεύθυνση) και ταχύτητα κυκλοφορίας 110Χλμ/ώρα
• Σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με επτά (7) κόμβους
• Αποκατάσταση της πρόσβασης στις γειτονικές περιοχές μέσω κατασκευής οδών πρόσβασης με συνολικό μήκος 44,6Χλμ, αποκατάστασης αγροτικών οδών και συνολικό μήκος 12,6Χλμ και αποκατάσταση Εθνικών Οδών μήκους 1,5Χλμ.
• Δεκαεπτά (17) γέφυρες, τρεις εκ των οποίων γεφυρώνουν μικρούς ποταμούς, και επτα (7) κάτω διαβάσεις και έξι (6) άνω διαβάσεις
Η επιλεγόμενη διατομή της κύριας αρτηρίας είναι η β4ν*σ, με πλάτος 21,10m και περιλαμβάνει ανά διεύθυνση 0.945μ shoulder και δύο λωρίδες των 3,50μ ανά διεύθυνση και ΛΕΑ των 2,30μ, νησίδα ασφαλείας με διπλο προστατευτικό New Jersey.
Β) Τμήμα Μαυρολεύκη – Δράμα
Το συνολικό μήκος του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη ανέρχεται περίπου στα 13χλμ. περίπου με διατομή 17 μ. χωρίς ΛΕΑ Το τμήμα χωρίστηκε μελετητικά σε 3 υποτμήματα.
Συγκεκριμένα:
Α. Υποτμήμα «Δράμα – Νέα Σεβάστεια», μήκους 2,96 χλμ. :
Β.Υποτμήμα «Νέα Σεβάστεια – Κουδούνια», μήκους 1,96 χλμ.: προβλέπει την κατασκευή του Ανισόπεδου Κόμβου σύνδεσης της Περιμετρικής Οδού Δράμας με τον αυτ/μο Δράμα – Αμφίπολη.
Γ. Υποτμήμα «Κουδούνια – Μαυρολεύκη», μήκους 8,7 χλμ.
Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ και η πρόταση υπαγωγής του έργου βρίσκεται ήδη στο τελικό στάδιο επεξεργασίας από τους Συμβούλους του Υπουργείου ώστε η πρόταση υπαγωγής να υποβληθεί προς έγκριση στην Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ.
Το έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί εντός του 2022 με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 275εκ.€»