Εκδήλωση για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
«Η πατρίδα μας εδώ και έναν χρόνο υπό την καθοδήγηση δίνει ένα σκληρό αγώνα κατά της πανδημίας, ένας αγώνας, που βρίσκεται στην τελική του ευθεία. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση μας κάνει μια συστηματική προσπάθεια να προετοιμάσουμε την χώρα για την επόμενη ημέρα και να την φέρουμε στο δρόμο της ανάπτυξης», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, στην εκδήλωση για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
«Τα έργα των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη είναι μέρος ενός συνολικού σχεδίου για τη Μακεδονία και την ευρύτερη περιοχή. Έχουν δύο στόχους: Ανάπτυξη σε βάθος χρόνου, ώστε να φέρουμε την Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Καλύτερη καθημερινότητα», είπε χαρακτηριστικά. «Το πιο εύκολο για μία κυβέρνηση είναι να εξαγγέλλει έργα στα λόγια χωρίς να υπάρχει κάτι συγκεκριμένο από πίσω» σημείωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλης, που ξεκαθάρισε ότι σήμερα, όπως και κάθε άλλη φορά, «δεσμευόμαστε ως κυβέρνηση για τα έργα, που παρουσιάζουμε. Τα έργα αυτά έχουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και πλάνο με συγκεκριμένη χρηματοδότηση», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Καραμανλής σημείωσε επίσης ότι η Έδεσσα και η Δράμα βγαίνουν από ένα καθεστώς ιδιότυπης απομόνωσης. Γνωστοποίησε, δε, ότι τα εν λόγω έργα θα γίνουν με ΣΔΙΤ, τονίζοντας ότι βάσει του σημερινού σχεδιασμού ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί το Φθινόπωρο, ενώ σύμφωνα με τις προδιαγραφές των νέων οδικών αξόνων η απόσταση Θεσσαλονίκη – Έδεσσα θα μειωθεί κατά 10 λεπτά και η απόσταση Δράμα – Αμφίπολη κατά 30 λεπτά.
Αναβάθμιση οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας
Ο οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, συνολικού μήκους περίπου 80 χλμ, σήμερα περιλαμβάνει τμήματα με ανεπαρκή διαμόρφωση, μεγάλες κατά μήκος κλίσεις, ανεπαρκείς οδικές διατομές, κακή ορατότητα, και πολύ συχνά διέρχεται μέσω πόλεων.
Παρεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε μήκος 25 χλμ από το νομό Θεσσαλονίκης έως και το νομό Πέλλας και συγκεκριμένα:
1. Παρακάμψεις Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών
Κατασκευή της παράκαμψης Χαλκηδόνας μήκους περίπου 6 χλμ και της παράκαμψης Γιαννιτσών μήκους περίπου 9 χλμ. Αφορά την κατασκευή τεσσάρων ανισόπεδων κόμβων: της Ελεούσας, της Χαλκηδόνας, της Παραλίμνης και των Γιαννιτσών.
2. Μαυροβούνι – Έδεσσα
Κατασκευή οδικού τμήματος μήκους περίπου 10 χλμ και πλάτους τεσσάρων λωρίδων, που περιλαμβάνει δύο κόμβους (Ριζάρι , Έδεσσα) και κόμβους με την Παλαιά Εθνική οδό.
Αναβάθμιση οδικού άξονα Δράμας – Αμφίπολης
Το έργο αφορά σε αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων, κατά μήκος του τμήματος Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη – Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ.
Συγκεκριμένα η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ νέων τμημάτων. Τα 16,5 χλμ της νέας αρτηρίας θα παρακάμπτουν τους οικισμούς Ροδολίβος και Πρώτης Σερρών και τα 13 χλμ αφορούν την κατασκευή του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, που περιλαμβάνει και την κατασκευή του κόμβου Δράμας.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους.
Πότε θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών
Όπως επισήμανε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σύμφωνα με το σχεδιασμό τα δύο έργα μέσα στο καλοκαίρι θα είναι έτοιμα να περάσουν από τη Διϋπουργική ΣΔΙΤ και το φθινόπωρο θα προκηρυχθεί η πρώτη φάση των διαγωνισμών.
Τα οφέλη των ΣΔΙΤ
Στα δύο νέα έργα δεν θα υπάρχει επιβολή διοδίων, αφού τα έργα θα υλοποιηθούν ως μη ανταποδοτικό ΣΔΙΤ.
Αλλά μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής τους, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα έχει την ευθύνη για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους για 27 χρόνια. Έτσι, θα έχουμε δρόμους καλοσυντηρημένους, φωτισμένους και με υψηλά στάνταρντς λειτουργίας και ασφαλείας, τα οποία θα διασφαλίζονται με πολύ αυστηρό έλεγχο.
Όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής, στην πράξη ΣΔΙΤ σημαίνει ότι το δημόσιο ενώνει δυνάμεις με τον ιδιωτικό τομέα, για καλύτερα αποτελέσματα. ΣΔΙΤ σημαίνει ότι το έργο θα γίνει στην ώρα του και με το μικρότερο δυνατό κόστος για την τσέπη του φορολογούμενου.
Εξοικονόμηση χρόνου ταξιδιού
Αναμένεται να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος ταξιδιού κατά 6 έως 8 λεπτά για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά και Θεσσαλονίκη – Σκύδρα και 10 λεπτά για τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Έδεσσα. Αντίστοιχα αναμένεται να μειωθεί σημαντικά κατά 30 περίπου λεπτά για τα επιβατικά και κατά 45 περίπου λεπτά για τα βαρέα οχήματα η κίνηση στον οδικό άξονα Δράμα – Αμφίπολη.
Τι σημαίνουν τα έργα για τη Μακεδονία
Τα έργα αυτά ενισχύουν τη θέση και το ρόλο της Θεσσαλονίκης και της Μακεδονίας μας στην ευρύτερη περιοχή. «Σκεφτείτε πόσο ενισχύεται ο τουρισμός, πόσο πιο εύκολο θα είναι για παράδειγμα αύριο να επισκεφτεί κανείς την Αμφίπολη. Πόσο διευκολύνεται η διάθεση των αγροτικών προϊόντων μας. Πόσο διευκολύνει για παράδειγμα ο άξονας Θεσσαλονίκη – Έδεσσα τη σύνδεση του σιδηροδρομικού σταθμού και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τις γειτονικές περιοχές. Μιλάμε δηλαδή για έργα με άμεσο και πολυδιάστατο αποτύπωμα στην Κεντρική, αλλά και την Ανατολική Μακεδονία» τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Πηγή: protothema.gr