Χωρίς κατηγορία

Click away – Πως θα ψωνίζουμε

Από την Κυριακή 13 Δεκεμβρίου, ο όρος «click away» μπαίνει στην καθημερινότητά μας.

Το click away είναι ο τρόπος που εν μέσω lockdown -και τουλάχιστον ως τις 7 Ιανουαρίου- θα «ανοίξουν» τα μαγαζιά ώστε να κάνουμε τις αγορές μας.

Τα ψώνια, δηλαδή, θα γίνονται με παραγγελία τηλεφωνικά ή ηλεκτρονικά και έπειτα με παραλαβή από το εκάστοτε κατάστημα, με στόχο να κινηθεί -όσο γίνεται- η αγορά, όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση.

Η διαδικασία
Ο πελάτης θα κάνει την παραγγελία του μέσω e-shop ή μέσω τηλεφωνικής παραγγελίας και πληρωμής μέσω POS έξω από το κατάστημα.

Για να πάει να παραλάβει το προϊόν που έχει αγοράσει, θα στείλει μήνυμα 2 στο 13033 και θα πρέπει να έχει είτε ηλεκτρονική απόδειξη πληρωμής είτε sms από την επιχείρηση με την ημερομηνία και ώρα παραλαβής.

Οι ουρές θα επιτρέπονται έως εννιά άτομα, με απόσταση δύο μέτρα ο ένας από τον άλλον.


Σημειώνεται πως το «άνοιγμα» αφορά μόνο καταστήματα με είσοδο στο δρόμο και θα γίνεται με αυστηρότατους όρους και τσουχτερά πρόστιμα αν υπάρξουν παρανομίες.

Συγκεκριμένα, όποιος βάλει μέσα πελάτη θα έχει πρόστιμο από 2.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ και αναστολή λειτουργίας της επιχείρησης από 15 έως και 90 ημέρες.

— Δείτε Επίσης — Εκκλησίες: Μόνο 2 ημέρες ανοιχτές – Δεν θα γίνει αγιασμός τα Θεοφάνια

Τι είναι «click away»
Η μέθοδος του «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών χωρίς να μεσολαβεί courier, αναφέρει στο εβδομαδιαίο ενημερωτικό έγγραφό του το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.

Το «click away» προβλέπει τα εξής τρία βήματα:

1. Γίνεται ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία του προϊόντος.

2. Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν.

3. Τέλος, με το αποδεικτικό παραγγελίας – πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος.

«Η μέθοδος του “click away” θα αποτελέσει τον μόνο τρόπο για τα εμπορικά καταστήματα, να πωλούν τη περίοδο της εορταστικής αγοράς των Χριστουγέννων» αναφέρει το ΕΒΕΠ.

Σε ό,τι αφορά στις διαφορές στους όρους «e-shop» και «e-commerce» αντίστοιχα, ενώ ο κάθε όρος έχει δικό του ορισμό και είναι δύο διαφορετικές έννοιες.