Uncategorized

Φ. Αραμπατζή: «Ευοίωνες οι προοπτικές αύξησης των εξαγωγών τροφίμων»

Στην κατάρτιση οδικού χάρτη με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και δράσεις για την αύξηση των εξαγωγών τροφίμων αξιοποιώντας το θετικό μομέντουμ της αυξημένης ζήτησης για τα ελληνικά τρόφιμα φέτος, προχωρούν τα συναρμόδια Υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Εξωτερικών.

Με πρωτοβουλία της Υφυπουργού κ. Φωτεινής Αραμπατζή συγκλήθηκε σύσκεψη στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με τον Υφυπουργό για την Οικονομική Διπλωματία και Εξωστρέφεια κ. Κώστα Φραγκογιάννη, τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών – Προέδρου της Enterprise Greece, κ. Γρηγόρη Δημητριάδη, του Προέδρου του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), κ. Ευάγγελου Καλούση και των μελών του Συνδέσμου, κ. κ. Αλέξανδρου Κίκιζα και Γρηγόρη Αντωνιάδη και υπηρεσιακών παραγόντων.

Στη σύσκεψη, αφού διαπιστώθηκε η ευνοϊκή συγκυρία που καταγράφηκε  για την Ελληνική Βιομηχανία Τροφίμων μετά τον κορωνοϊό,- όπως χαρακτηριστικά είπε ο Πρόεδρος του ΣΕΒΤ «η θετική εικόνα της Ελλάδος εκτός από την μοναδική μεσογειακή διατροφή περιβάλλεται με τον μανδύα της αξιόπιστης και ασφαλούς χώρας»-  συμφωνήθηκε να συσταθεί Ομάδα Εργασίας με τη συμμετοχή του ΣΕΒΤ και των δύο Υπουργείων, Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και Εξωτερικών – Οικονομική Διπλωματία και εντός τριμήνου να καταλήξουν σε συγκεκριμένο πλαίσιο προτάσεων, που θα ενσωματωθούν στην εθνική στρατηγική για την αύξηση των εξαγωγών τροφίμων, στο πλαίσιο της διασύνδεσής τους με την αγροτική παραγωγή και το νέο αναπτυξιακό μοντέλο, που θα χτιστεί από το διπλό αναπτυξιακό πακέτο των 72 δις, σε συμφωνία με τους στόχους της Επιτροπής Πισσαρίδη.

Από τις τοποθετήσεις στη σύσκεψη, προέκυψε ότι είναι κοινή η εκτίμηση πως οι προοπτικές για τα ελληνικά τρόφιμα είναι ευνοϊκές εφ’ όσον δρομολογηθούν οι αναγκαίες παρεμβάσεις – στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής της Κυβέρνησης για την δημιουργία φιλικού προς την επιχειρηματικότητα και τις επενδύσεις περιβάλλοντος μέσω και της άρσης γραφειοκρατικών εμποδίων – με άξονες την ενδυνάμωση της εικόνας των ελληνικών προϊόντων (branding) και την βελτίωση της ορατότητάς τους στις διεθνείς αγορές, την έρευνα –καινοτομία, την εκπαίδευση, τις οικονομίες κλίμακας, τις συνενώσεις και την καλλιέργεια εξαγωγικής κουλτούρας. Εξίσου αναγκαία κρίνεται η ολιστική προσέγγιση της βιομηχανίας τροφίμων με την αγροτική παραγωγή για την αύξηση της προστιθέμενης αξίας των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.