ΣΕΡΡΕΣ

Αντίθετοι στις κάμερες εν ώρα μαθήματος οι καθηγητές πληροφορικής Σερρών

Η ανακοίνωση του συλλόγου αναφέρει.

«Θεσμικό πλαίσιο για τη δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως διδασκαλία στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε περιόδους επιδημικών νόσων»

Τροπολογία – προσθήκη κατατέθηκε εν κρυπτώ και ψηφίστηκε στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και ασύλου με το οποίο αποφασίστηκε η εγκατάσταση και χρήση καμερών και μικροφώνων στις σχολικές τάξεις, για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας μέσω διαδικτύου στα σπίτια των μαθητών, και μάλιστα με δυνατότητα καταγραφής τους από το Υπουργείο.

Και εδώ ξεκινάει ο παραλογισμός, βάζοντας μπροστά την φράση «σε περίπτωση επιδημικής νόσου» καταστρατηγούνε το σενάριο που μέχρι χθες, καθ΄υπόδειξη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που καθόριζε την κεντρική πολιτική του υπουργείου δίνοντας ρητή απαγόρευση καμερών εντός της σχολικής μονάδας. Αυτό άλλωστε μαρτυρούν οι εγκύκλιες οδηγίες της κεντρικής υπηρεσίας, που επί της ουσίας προσδιόρισαν τη συμπεριφορά των σχολικών μονάδων και τις αποφάσεις των οικείων συλλόγων διδασκόντων κατά το στάδιο του πειθαρχικού ελέγχου των μαθητών.

Για ποιο λόγο το Υπουργείο, σύμφωνα με το σποτ της Πολιτικής Προστασίας, τους στυλοβάτες της μεγάλης προσπάθειας, τους παραδίδει βορά στο μηχανισμό κοινωνικού αυτοματισμού και συνακόλουθα στη στοχοποίηση και την απαξία των πρόθυμων, όπως πάντα συμβαίνει, πολιτών; Γνωρίζοντας ότι η παραβίαση των προσωπικών δεδομένων είναι προφανής τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς.

Και ερχόμαστε στην διευκρινιστική ανακοίνωση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα που επισημαίνει ξεκάθαρα τους κινδύνους και την τροπολογία ως πείραμα που θα φανούν τα αποτελέσματα σύντομα και με βάσει αυτά θα δώσουνε διευκρινήσεις και οδηγίες.

«Η Αρχή αναγνωρίζει ότι η ταυτόχρονη διδασκαλία συνεπάγεται περισσότερους κινδύνους στα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και των μαθητών εν συγκρίσει με τη διδασκαλία στην τάξη. Επισημαίνουμε ότι, εάν μετά την εκπόνηση της εκτίμησης αντικτύπου και τον προσδιορισμό των μέτρων, η επεξεργασία θα προκαλούσε υψηλό κίνδυνο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών προσώπων, ο υπεύθυνος επεξεργασίας οφείλει να ζητήσει τη γνώμη της Αρχής πριν από την έναρξη της επεξεργασίας»Και εδώ τίθενται σωρεία ερωτημάτων όπως:

Ποιος εξασφαλίζει πως δεν θα γίνει καταγραφή του μαθήματος από την μεριά κάποιου τρίτου;

Γνωρίζουμε όλοι ότι είναι αρκετά εύκολο να γίνει η καταγραφή τους μαθήματος εν αγνοία των καθηγητών και των υπολοίπων μαθητών.

Πώς θα προστατευθούν από μία πιθανή διαπόμπευση μαθητές και καθηγητές;

Φυσικά και δεν μπορούν να προστατευτούν, στην πραγματικότητα μπορεί εύκολα να γίνει μετά την καταγραφή, επεξεργασία των δεδομένων, (αλλοίωση φωνής, μοντάζ, κλπ) και στην συνέχεια να διοχετευτούν στο διαδίκτυο με ότι αυτό συνεπάγεται.

Πως είναι δυνατό να επιτραπεί η ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος και της εικόνας των μαθητών χωρίς την προηγούμενη συγκατάθεση των γονέων;

Η μετατροπή του μαθήματος σε big brother θα είναι πρωτόγνωρο φαινόμενο για τα υφιστάμενα παιδαγωγικά δεδομένα.

Στα εργαστηριακά μαθήματα πως θα γίνει η μετάδοση του βίντεο;

Το μάθημα δεν γίνεται καθέδρας αλλά με τη συμμετοχή όλων των μαθητών μεταξύ τους και με το καθένα χωριστά (εξατομικευμένα).

Ως Σύλλογος Καθηγητών Πληροφορικής Ν. Σερρών ζητάμε την άμεση απόσυρση της τροπολογίας και προτείνουμε την αντικατάσταση της με την συνέχιση της ασύγχρονης εκπαίδευσης για τους μαθητές που δεν είναι δυνατή παρουσία τους μέσα στην τάξη.

Εν μέσω πανδημίας, προσπαθούμε να λύσουμε τα προβλήματα της εκπαίδευσης και όχι να δημιουργήσουμε καινούρια.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΟΦΙΤΣΑΣ ΒΑΙΟΣ

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΜΕΡΓΑ ΜΑΡΙΑ