ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ: Φιστικοβούτυρο made in Σέρρες

ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ: Φιστικοβούτυρο made in Σέρρες

Mεγάλη επιτυχία στη Σχολική Εβδομάδα Εθελοντισμού
Πανσερραϊκός – ΟΦΗ 0-1
Test & Tune Days by PB MotorSports το Σαββατοκύριακο στο Αυτοκινητοδρόμιο

Φιστικοβούτυρο «made in… Σέρρες». Μια οικογενειακή αγροτική επιχείρηση έδωσε τη δική της απάντηση στις αθρόες εισαγωγές φθηνών φιστικιών από την Κίνα, προσδίδοντας αξία στο δικό της προϊόν και τελικά κέρδισε τη… μάχη και τις αγορές.
Η σερραϊκή εταιρεία «Ο παραγωγός των Σερρών» κατάφερε μια αμερικανική συνήθεια να την καταστήσει και ελληνική, έχοντας καθιερώσει στην ελληνική αλλά και σε ξένες αγορές το εγχώριας παραγωγής φιστικοβούτυρο. Κάθε χρόνο παράγει περίπου 300 τόνους φιστικοβούτυρου. Τα προϊόντα της τα διανέμει σε σούπερ μάρκετ και σε μεγάλα καταστήματα delicatessen.

Υπεραξία
«Δώσαμε κίνητρα στους παραγωγούς και ενώ ξεκινήσαμε με 10 παραγωγούς, πλέον συνεργαζόμαστε με 400 παραγωγούς», σημειώνει ο εμπνευστής και δημιουργός της ελληνικής επιχείρησης, κ. Χρήστος Αγριανίδης, υπογραμμίζοντας ότι «πήραμε την απόφαση να ψήνουμε το προϊόν για του δώσουμε υπεραξία. Η εταιρεία επεξεργάζεται το φιστίκι σε διάφορες μορφές: φιστικοβούτυρο, φιστίκι ψημένο, αποφλοιωμένο, τηγανισμένο, ακολουθώντας παραδοσιακούς τρόπους παρασκευής ξηρών καρπών.
Το 2000 αρχίζει η ιστορία της μικρής οικογενειακής επιχείρησης του Χρήστου Αγριανίδη, ο οποίος μισό αιώνα μετά επαναφέρει το αράπικο φιστίκι στην περιοχή Αμμουδιά των Σερρών. Η έκταση που αξιοποιεί η οικογένεια είναι 10 στρέμματα και σε όλα καλλιεργούν φιστίκια. Κάθε χρόνο μαζεύουν περί τους 100 τόνους, αλλά οι συγκυρίες κάθε άλλο παρά καλές μπορούν να χαρακτηριστούν. Η ελληνική αγορά κατακλύζεται από εισαγόμενα φιστίκια και η παραγωγή της οικογένειας Αγριανίδη μένει στα αζήτητα. Τότε παίρνουν την απόφαση και η επόμενη μέρα τούς βρίσκει με έναν μικρό φούρνο, όπου αρχίζουν να ψήνουν τα φιστίκια. Αρχίζουν να τα πουλάνε σε καταστήματα σε ανταγωνιστικές τιμές και οι κάτοικοι της περιοχής ανταποκρίνονται με τρόπο εντυπωσιακό.
Τέσσερα χρονιά μετά, το 2008, το μικρό φουρνάκι δίνει τη θέση του σε μια μεγάλη μονάδα παραγωγής ξηρών καρπών. «Ο παραγωγός των Σερρών» περνάει στο επόμενο στάδιο και αρχίζει να πουλάει συσκευασμένα τα ψημένα φιστίκια. Η γκάμα των ξηρών καρπών διευρύνεται διαθέτοντας 40 είδη ξηρών καρπών, τα οποία πωλούνται στα καταστήματα – μεταξύ αυτών σε delicatessen και σε σούπερ μάρκετ όλης της χώρας.
Το 2012, εν μέσω κρίσης, η οικογένεια Αγριανίδη κάνει το μεγάλο βήμα και κυκλοφορεί το ελληνικό φιστικοβούτυρο με την επωνυμία «Ο παραγωγός των Σερρών». Ενα προϊόν αμερικανικής συνήθειας γίνεται ελληνικό. «Ηταν μια προτροπή του γιου μου, Τάσου, να εξελίξουμε το φιστίκι, να δώσουμε ένα καθαρό προϊόν», επισημαίνει ο κ. Αγριανίδης και προσθέτει: «Το φιστικοβούτυρο χωρίς πρόσθετα έλαια, ζάχαρη και κυρίως χωρίς τα κορεσμένα λιπαρά και τα βλαβερά τρανς λίπη».

Aραχίδα
«Στόχος ήταν και είναι να γίνει μέρος της καθημερινής διατροφής των Ελλήνων. Το φιστικοβούτυρο είναι πολύ υγιεινό», λέει ο κ. Αγριανίδης και προτρέπει τους καταναλωτές «να το χρησιμοποιούν όχι μόνο για την παρασκευή γλυκών αλλά και σε φαγητά και σαλάτες».
Η καινοτομία της επιχείρησης Αγριανίδη δεν αφορά μόνο το νέο προϊόν, το φιστικοβούτυρο. Με την εξέλιξη της επιχείρησης έπρεπε να πειστούν όλο και περισσότεροι αγρότες να επιστρέψουν στην παραδοσιακή καλλιέργεια της περιοχής, την αραχίδα.
Η σερραϊκή εταιρεία φαίνεται να το έχει πετύχει. Το κίνητρο που έδωσε στους παραγωγούς είναι μια σταθερή τιμή αγοράς της παραγωγής τους και κυρίως συμφέρουσα για τους ίδιους. Οι 10 παραγωγοί του 2005 σήμερα έχουν πολλαπλασιαστεί φτάνοντας τους 400. Οι αγρότες βασίζονται στα δύο πιο σημαντικά στοιχεία: Πρώτον, η καλλιέργεια του φιστικιού δεν έχει μεγάλο κόστος, καθώς δεν απαιτείται ράντισμα. Στην ουσία πρόκειται για μια μερικώς βιολογική καλλιέργεια. Δεύτερον, η απόδοση ανά στρέμμα κυμαίνεται μεταξύ 400 και 500 κιλών, αυξάνοντας το τελικό κέρδος για τον παραγωγό
Η σχέση της επιχείρησης με τον παραγωγό είναι σημαντική για τον Χρήστο Αγριανίδη. «Μια σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης. Μια μορφή συμβολαιακής γεωργίας, την οποία φέτος αποφασίσαμε να οργανώσουμε.
Γι’ αυτό και ενταχθήκαμε, η εταιρεία και οι προμηθευτές μας παραγωγοί στο πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας και Κτηνοτροφίας της Τράπεζας Πειραιώς. Ξεκινήσαμε μια συνεργασία για να εξασφαλίσουμε στους αγρότες τους οικονομικούς πόρους που είχαν ανάγκη, ώστε να μπορούν να καλλιεργήσουν το χωράφι τους χωρίς προβλήματα», λέει χαρακτηριστικά ο ιδιοκτήτης της ελληνικής εταιρείας «Ο παραγωγός των Σερρών».
Οι αγρότες-παραγωγοί αραχίδας επέλεξαν το πρόγραμμα Συμβολαιακής Γεωργίας και Κτηνοτροφίας της Τράπεζας Πειραιώς, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει η πλειονότητα των Ελλήνων παραγωγών εν μέσω οικονομικής κρίσης.
ethnos.gr

COMMENTS

WORDPRESS: 0